Půst pro začátečníka

30. srpna 2020 - 17:00
KristynaPhoto_149.jpg

Jednodenní půst


Proč pravidelně zařazovat půst nebo odlehčovací den?


Odlehčovací dny mají významný podíl na prevenci našeho zdraví. Tělo se neustále musí zbavovat toxinů, které v něm uvolňují při běžném chodu, ale také se do něj dostávají z venku. Přesněji řečeno z nekvalitní stravy, z ovzduší, tam kde se práší, z kouře, ale i z vody. Tělo je od přírody schopné detoxikovat samo a má k tomu různé způsoby. Hlavními detoxikačními orgány našeho těla jsou játra, ledviny, plíce, tlusté střevo a kůže. Očista organismu vyžaduje čas. Čím více a čím déle se člověk zanášel, tím déle bude trvat, než se vyčistí.

Hlavní benefity odlehčovacích dnů:

  • pro posílení vůle a spirituality
  • kvůli pročištění těla
  • pro vyšší obranyschopnost organismu
  • kvůli stáhnutí žaludku
  • kvůli odstranění poruch spánku
  • kvůli dosažení vnitřní harmonie
  • kvůli překonání únavy

Detoxikační kúry můžou být postavené na krátkodobém přijímání určitého druhu zeleniny, zeleninových šťáv nebo bylinkových čajů. Cílem je pročistit střeva od veškerých nečistot a usazenin. Jednodenní očistné dny opakujte alespoň jednou měsíčně, u vícedenních půstů je nutné vydržet alespoň týden, aby měly nějaký účinek. POZOR! Postění konzultujte předem se svým lékařem.

Začněte v den úplňku nebo novu, neboť zesílený proud energie v těchto dnech může výrazně zesílit účinek pročištění vašeho těla i mysli.

4 jednoduché kroky

1. Krok strava

Vyberte si pro sebe vhodnou variantu odlehčovacího dne ↓ Potraviny pro odlehčení je vhodné koupit v BIO kvalitě.

Varianta s bílkovinou

Snídaně
Bílý jogurt s ovocem a semínky
Dopolední svačina
Šťáva z mrkve, zeleného jablka, řapíkatého celeru 0,5 l
Oběd
Salát z listové zeleniny, okurky, mrkve a pokapaný olivovým olejem a sypaný hrstí semínek, troška sýra
Odpolední svačina
Šťáva z mrkve, zeleného jablka, řapíkatého celeru 0,5 l
Večeře
Salát z uvařené strouhané červené řepy ochucený česnekem, 1 vejce natvrdo
Před spaním
½ grapefruitu

Varianta jednodenního půstu

Snídaně
Zelený čaj 0,5 l
Dopolední svačina
Čaj z čerstvé máty 0,5 l
Oběd
Vývar z kořenové zeleniny 1 l
Odpolední svačina
Mrkvový fresh
Večeře
Vývar z kořenové zeleniny 0,5 l
Před spaním
Čaj z Kozlíku lékařského 0,3 l

Varianta převážně zeleninová

Snídaně
Mrkvový salát s jablkem a semínky
Dopolední svačina
Fresh juice z červené řepy, jablka, listového špenátu 0,5 l
Oběd
Cuketové těstoviny s rajským protlakem, troška česneku
Odpolední svačina
Fresh juice z červené řepy, jablka, listového špenátu 0,5 l
Večeře
Dušená brokolice s česnekem, troška olivového oleje
Před spaním
Okurkový salát (bez cukru)

2. Krok je voda

Hlídejte si dostatek tekutin v průběhu celého dne a to minimálně 2,5 litru vody. Přijímanými tekutinami by měla být čistá voda, popřípadě doplněná o citronovou šťávu, čaj z čerstvých bylin, ředěné ovocné a zeleninové šťávy. V tento den vynechejte kávu, coca-colu, kakao, mléko, průmyslově upravené nápoje (limonády, džusy, sycená voda) a alkohol.

3. Krok je pohyb

Protáhněte se. Pohyb rozproudí oběhový a lymfatický systém a tím napomůže odchodu odpadních látek z těla. Naplánujte si meditaci, masáž nebo jiné wellness procedury (k vyplavování toxinů dochází i potem skrze kůži), vynechte kouření a vyhněte se zakouřenému prostředí.

4. Krok je nastavení mysli

Nastavte svou mysl. V odlehčovací den nenakupujte do zásoby žádné lákavé potraviny a vnitřně se nalaďte na půst. Ráno zapalte svíčku, pusťte si relaxační hudnu a zkuste se 5 minut soustředit na svůj dech a pozitivní myšlenky. Potom jděte do práce. Celý odlehčující den byste měli setrvat v mysli u myšlenky, že se postíte pro duševní rozvoj, a dát sami sobě slib, že jeden den zvládnete. Když své předsevzetí neporušíte, budete se cítit šťastní a vaše sebevědomí se posílí. Pokuste se ke svým bližním chovat zvlášť přátelsky a pozitivně. Následující den se pořádně pochvalte.

Mějte krásný den. Kristýna

#hrapodlekristyny #omlazení #intuitivnistravovani

comments powered by Disqus
Používáme cookies.