Pryč se začarovaným kruhem začátků. Dosáhni nejlepšího roku ve 2 krocích!

2kroky.jpg

Představ si, že se ohlédneš ke konci roku a zjistíš, že 2022 byl konečně TVŮJ! Ten pocit, kdy najdeš vnitřní rovnováhu a tvá spokojenost se promítne do všech oblastí tvého života. Bude to vypadat tak, že tvé vnitřní štěstí z tebe bude vyzařovat a lidé ve tvé blízkosti si změny všimnou. Napoví jim tvé chování, tvůj vzhled a tvůj úsměv. Jaké to je, když zavřeš oči a na chvilku si to představíš? A co teprve si to opravdu splnit? S jistotou ti můžu říci, že ať si v jakékoliv situaci nebo na jakékoliv startovní čáře, tak to můžeš dokázat a na konci roku si říci, jak jsi se sebou spokojený/á a fotky ostatních na internetu tě nechají v klidu, protože tvůj příběh roku 2022 bude jedinečný ♥ .

Upřímně! Když se ohlédneme, byly předešlé roky chaotické a donutili nás o něco více přemýšlet a důkladně prozkoumat naše životy. Uvažovali jsme nad tím, jestli zažíváme pravidelný pocit štěstí, jak si vedeme v práci, jaké máme zdraví a vztahy. ALE! Nemusíme se nechat zastavit omezováním a čekat na náš spokojený stav, až se celá situace uklidní. Až bude lépe, až zítra, příští rok nebo za deset let? Určitě se spolu shodneme na tom, že chceme být spokojení v jakékoliv době.

Pokud byl tvůj předešlý rok v duchu:

  • Nevěděl/a jsi, jak začít se zdravým životním stylem?
  • Trápila tě tvá špatná kondice?
  • Neustále jsi v hlavě řešil/a svou váhu?
  • Zažíval/a jsi často výčitky?
  • Při pohledu do zrcadla jsi byl/a nespokojený/á se svým tělem?
  • Těžko se ti vstávalo, protože jsi cítil/a únavu?
  • Tvá nálada se měnila stejně jako počasí?
  • Měl/a jsi pocit, že o sebe málo pečuješ?
  • Chyběla ti motivace a vůle?
  • Chyběla ti podpora?
  • Měl/a jsi pocit, že ostatní zažívali lepší rok než byl ten tvůj?

Tak tohle je od teď minulostí! Poslouchej, mám pro tebe podporu úplně ZADARMO. Pomůžu ti nasměrovat jednoduchými kroky!! Než ti je prozradím, tak ti chci napsat ještě pár řádků. Ať už je pro tebe důležité nastavit pozitivní myšlení, zhubnout, udržet si optimální váhu, být v kondici, mít zdravý životní styl, jíst intuitivně, mít lepší vztah sám/sama se sebou nebo s tvým okolím, tak jsme v tom společně. Každý z nás má nějaké přání pro tento rok a tím, že se k nám přidáš v sobě probudíš odhodlání a touhu pro to, to zvládnout. Zvládají to ostatní, zvládáš to i ty. Propojením s námi se zavážeš, že opravdu toužíš po změně a že jsi pro to ochotný/á něco dělat. Pochválíš se. Už to nebude jeden z mnoha pokusů, které přináší do tvého života frustraci. Je na čase dát sebe na první místo.

Chce to nový scénář:

  • Říci NE nespokojenému životu x najdeš nový smysl, který tě rozzáří
  • Říci NE toxickým myšlenkám x tvá mysl ti bude říkat, že jsi zdravý, chytrý, úspěšný a spokojený člověk
  • Říci NE prokrastinaci x budeš cítit odhodlání k novým výzvám
  • Říci NE nedostatku času x začneš ho lépe využívat
  • Říci NE únavě x budeš mít energii každé ráno
  • Říci NE pochybám x vybuduješ si své sebevědomí
  • Říci NE nezdravým odměnám x rád/a si vybereš jídla, která jsou plná živin
  • Říci NE chronickému stresování x najdeš způsob, který tě uvolní
  • Říci NE začátkům x pocítíš motivaci do zdravého života jako nikdy předtím
  • Říci NE sledováním ostatních x ty budeš svým vlastním projektem

♥ Sepsala jsem pro tebe 2 zásadní kroky, které pomohly stovkám mých klientů. Prvním je vlastní upřímná inventura tvého předešlého roku. To by mělo zůstat čistě tvým tajemstvím. A potom ti prozradím druhý krok, který se váže na tvé ráno. Proto, abys už v tu nejdůležitější část dne začal/a se svým novým já. Tento krok tě propojí s lidmi, kteří se snaží stejně jako ty. A mou podporu budeš mít po celý únor.

KROK 1. Inventura pro ujasnění tvého záměru


Najdi papír a tužku a pusť se do tvé inventury. Naprosto upřímně si odpověz na otázky níže.

  1. Jaké zvyky, jaké zážitky, ale i výzvy ti přinesly pozitivní pocity v roce 2021?
  2. Jaké zvyky, jaké zážitky, ale i výzvy ti přinesly negativní pocity v roce 2021?
  3. Jak jsi se cítil/a v roce 2021?
  4. Jak se chceš cítit, vypadat, přemýšlet a co chceš dokázat v roce 2022?
  5. Co je pro tebe tím hlavním cílem?
  6. Co je pro tebe tou největší motivací?
  7. Co k tomu potřebuješ?
  8. Kdy s tím začneš?

Nepotřebuješ pracovní knihu. Ani online kurz. Stačí ti obyčejný papír. Instrukce jsou velmi jednoduché, pouze si na sebe udělaj čas a neodkládej svou inventuru. Dopad těchto odpovědí bude v tvém životě klíčový. Z mé zkušenosti ti radím, nescházej se s lidmi, kteří v tobě vyvolávají negativní pocity. Vynech zvyky, které ti škodí. Začni dělat více věcí, které v tobě vyvolávají odhodlání, inspiraci, posun a ještě větší touhu po změně. Udělej slib pro rok 2022, na který se můžeš těšit a cítit příval úžasných emocí, když si představíš, že se to stane.

A pokud už znáš své nejdůležitější odpovědi. Na nic nečekej a ZAČNI HNED! Zavaš se slibem. Umísti toto prohlášení na svůj stůl, zrcadlo, palubní desku auta nebo kdekoliv, kde ho můžeš často vidět.

KROK 2. Nastavení ranního rituálu


Rituály jsou součástí mého života. Mám rituály malé, jako je ranní jóga, meditace nebo třeba rodinná snídaně o víkendu, a rituály velké. Ty, co dělám s určitým záměrem. Pomocí nich se zaměřuji na zdravé činnosti, které mě posouvají. Rituály se ode mě naučily lidé, kterým se díky nim otevřeli dveře k novým možnostem. Bezesporu jsou rituály důležitou vsuvkou našich dnů, protože nám poskytují řád, naději a vnitřní klid. A já vnímám jako nejúspěšnější ten ranní! Když se ráno dobře nastavíš, tak ti zaručím, že budeš mít v průběhu dne úplně jinou náladu a chuť do svého nejlepšího roku 2022.

Pravidla proto, stát se součástí mé komunity rituálníků:

  • Najdi mě na instagramu @bacova_kristyna TADY
  • Náš slib začne 1.2.2022 a bude trvat přesně 28 dní (přidat se můžeš i v průběhu)
  • Vyber si každý den jeden rituál, kterému se budeš ráno věnovat
  • Na story přidej každý den jednu fotku z tvého rituálu s označením @bacova_kristyna a #hrapodlekristyny
  • A celý únor je náš! 4 týdny posunu, radosti a podpory!!

Proč se k nám přidat?

Tvůj slib nezůstane na papíře, ale promění se v akci, protože slibuješ sobě a nám, že se budeš 28 dní opravdu snažit! Vybrala jsem rituály, které budou napomáhat tvému well-being neboli dobrému pocitu. Je to mocný nástroj, jak přesměrovat tvé nervové dráhy a vytvořit trvalou příjemnou změnu. Efektivně a jednoduše. Vybrat si můžeš rituál každý den jiný, popřípadě opakovat ten stejný nebo všechny najednou. Ty musíš vědět nejlépe, kolik energie tvému pokroku chceš věnovat.

Rituál - Vstaň o něco dříve!


Studie z roku 2008 zveřejněná v The Journal of General Psychology ukázala, že ranní ptáčata mají tendenci otálet méně než noční sovy s pozdějším budíkem. Dává tedy smysl, že mnoho úspěšných lidí v historii bylo identifikováno jako ranní ptáčata. Například zakladatel a předseda Virgin Group Richard Branson vstává kolem 5:00 hodiny, aby si zacvičil a strávil nějaký čas se svou rodinou. Chceš být úspěšný/á? Vstaň o 15, 20 nebo 30 minut dříve.

Inspiruj se tím, co pomáhá mě:


Aby se mi ráno dobře vstávalo, snažím se už den předem. Večer jím co nejzdravěji. Teď v zimních měsících především zeleninové polévky s vejce, zapečenou zeleninu se sýrem, mističku celozrnných těstovin s rajčaty a tuňákem, rybu s dušenou zeleninou, quinoové poke bowl s tofu apod. Od osmé hodiny mám nastavený limit pro všechny aplikace, takže mě telefon upozorní, že je na čase ho večer odložit. I díky tomu jdu spát o něco dříve a neprokrastinuji nekonečným prohlížením internetu. Občas si zapálím svíčky, udělám si wellness koupel se solí a jdu si číst nebo se ještě večer projdu s pejskem. Do postele ulehám, když už jsem připravená jít spát. Každý večer před spaním si v hlavě zrekapituluji, co se povedlo. Budík mám nastavený jeden, s jemným zvoněním a ráno s tím opravdu prvním zazvoněním nejprve protáhnu tělo a pomalu vstávám. Pravda je, že jsem se tento zvyk učila několik let, protože jsem sova. Motivuji se tím, že si pustím klidnou příjemnou hudbu, že mám nakoupeno na krásnou snídani a když vstanu o to dříve budu končit v práci.

Rituál - Medituj!


Existuje mnoho důvodů, proč úspěšní lidé začleňují meditaci do své ranní rutiny. Díky ní lépe kontrolují stres a zvýšují sebeuvědomění a schopnost soustředit se. Třeba taková Arianna Huffingtonová, jejíž kancelář Thrive Global se nachází v ústředí u WeWork space, cvičí ráno 20 až 30 minut meditaci všímavosti a dělá to záměrně, než zkontroluje e-maily nebo se dotkne technologie.


Inspiruj se tím, co pomáhá mě:


Ráno rozsvítím jen menší světlo. Sednu si na můj meditační polštář a uvelebím se. Zapálím si Palo santo (posvátné dřevo). Vyčistím energii kolem sebe a symbolicky zazvoním Tibetskými meditačními činely jménem Bodhi. Ráno je pro mě meditace taková očista mozku, stejně jako si umyju ruce mýdlem před jídlem.


Mám 3 typy meditace:

1. Mindfulness se zaměřením na můj dech nebo důkladně skenuji své tělo od konečků prstů u nohy až dojdu postupně k temenu hlavy. Prohlubuje to mou soustředěnost, paměť a usnadňuje rozhodnutí v průběhu dne.
2. Meditace laskavosti, kdy své mysli ukazuji příběhy lásky, tolerance a empatie. Mám naučené své vlastní příběhy jen s poslechem frekvenční hudby (30 minut), která působí na mou srdeční čakru a nebo bez hudby. Dá se použít i řízená meditace z Youtube zcela zdarma.
3. Meditace sebe. Jen tak sedím sama se sebou a pozoruji své myšlenky a emoce. Bez ničeho, bez záměru a ani úkolu. Jen s budíkem na 15 minut a většinou s nějakým vonným olejíčkem, kterým si promasíruji spánky než začnu. Meditace 2. a 3. velmi hezky působí jako prevence stresu. Jsem po nich klidnější, vyrovnanější a spokojenější.

Rituál - Afirmuj!


Například Oprah má ranní rutinu která zahrnuje uvědomění toho dobrého. Poté, co si vyčistí zuby a vyvenčí své psy si vytáhne ze své krabičky 365 Gathered Truths několik karet. V této krabičce jsou moudra, která mají inspirovat. "Je to krásný způsob, jak začít den," řekla Oprah Bazaaru. Příklad věty, kterou si pročítá? "Bohatství se neměří dolary a centy, ale láskou, kterou děláme, smíchem, který si užíváme, jídlem, které sdílíme, sny, které zažíváme, a nadějí, které vytváříme."


Inspiruj se tím, co pomáhá mě:


Pravidelně dělám vědomý závazek zvolit si radost hned po probuzení. Používám k tomu afirmační karty od spirituální koučky Gabby a mám rozpracované i své, které budou v březnu hotové. Vytáhnu si jednu kartu a uvažuji o jejím sdělení. Díky těmto afirmačním větám aktivně vytvářím ve svém životě více radostných okamžiků. Tento návyk velmi prospívá mé fyzické, emocionální a duchovní pohodě.

Pokud nemáš své karty, tak se můžeš inspirovat jednoduchými afirmacemi zde:

  • Jsem vděčný/á za každé ráno a nový den
  • Jsem obklopen/a milující lidmi
  • Jsem úspěšný/á ve své práci. Žiji v hojnosti
  • Dnes je krásný den
  • Jsem zdravý, chytrý a krásný člověk
  • Mám energii
  • Hubnu a vím, že jsem aktivní
  • Znám svou hodnotu

Rituál - Začni barevnou snídaní!


Správná snídaně může pomoci v lepším stravování pro celý den. Zatímco věda o výhodách snídaně je méně jasná než věda o výhodách vody, mnoho úspěšných lidí učinilo snídani klíčovou součástí své ranní rutiny.

Inspiruj se tím, co pomáhá mě:


Krásná snídaně mi jednoznačně zvedá náladu a vyvolává ve mě pocit, že o sebe pečuji s láskou. Nesnídám brzy, ale přibližně 2- 3 h po probuzení. Pomáhá mi v tom promyšlený nákup na slané snídaně jako jsou vajíčka z volného chovu, kvalitní sýry, čerstvé pečivo od Antonína a hromady barevné zeleniny. Na sladkou snídani mám doma zásoby v podobě ovesných vloček, kokosového mléka, raw kakao, ořechů, skořice, medu a ovoce. K tomu, abych si snídani vychutnala, znám dopředu svůj program, vím v kolik hodin potřebuju jíst, volím jednoduchá jídla a když si sednu k snídani, tak jím pomalu a v klidu.

Rituál - Přirozeně se hýbej!


Šéfredaktorka Vogue Anna Wintour začíná ráno hodinovým tenisovým zápasem a je to velmi chytrý tah. Studie z University of Bristol zjistila, že denní cvičenci měli větší pravděpodobnost, že budou mít více energie a pozitivnější výhled ve srovnání s těmi, kteří se nezúčastnili tréninku. Zařazením pohybu ráno, můžeš získat duševní jasnost, která vydrží po celý den.

Inspiruj se tím, co pomáhá mě:


Hýbat se ráno může být příjemné. Věř mi. Zvol si pohyb, který tě alespoň trochu láká. Nemusíš cvičit celou hodinu. Vybudovat si lepší zvyk chvilku trvá a to minimálně 30 dní. Pokud potřebuješ především začít, tak si nastav alespoň 15 minut. Jestli chceš zlepšit kondici a máš k tomu prostor, tak si s někým domluv 60 minutové cvičení. To, že se s někým domluvíš tě donutí sportovat. Já ráno cvičím jógu, nebo chodím do Stromovky na procházku a když se potřebuji nakopnout, tak si jdu zaběhat. Den dopředu mám připravené oblečení a vybrané video, podle kterého budu cvičit. Šetří mi to ráno čas.

Jsem Kristýna, well-being koučka, spirituální průvodkyně, nutriční terapeutka, 5 let student meditace a aktivní sportovkyně. Jdu si za svou spokojeností, plním si sny a překonávám své limity. Pokud jsem spokojená já, tak mi do života chodí to, po čem toužím. Limity přede mě staví pouze má mysl. Občas mi říká něco, co je mou minulostí a starým vzorcem. A protože můj i tvůj mozek je plastický, máme vždy na výběr, co si budeme myslet a jak budeme prožívat náš život. Pracuji s tímhle přesvědčením a mám za ty roky osvědčené metody, které jednoznačně fungují. Mým osobním koučem je Ing. Jiří Kunčar, který kontroluje můj profesní posun. Inspiruji se Deepakem Choprou v otázkách meditace a Ájurvédy. Mnoho let následuji učení Dr. Joe Dispenza, úžasné koučky Mel Robbins a Ester Hicks, která má jedinečné odpovědi na životní otázky.

Pokud si nejsi jistý/á s prvním krokem tvé inventury, tak společně můžeme rozklíčovat tvůj cíl a cestu k němu. DOVOL MI BÝT TVÝM PRŮVODCEM. Chceš trochu více podpory pro dosáhnutí tvých cílů pro rok 2022? Nauč se, jak se stát magnetem pro to, po čem toužíš. Kristýna

Zdroj: https://www.wework.com/ideas/professional-development/management-leadership/the-morning-routines-of-successful-people

comments powered by Disqus
Používáme cookies.